Jak zapewnić bezpieczeństwo pracownikom?

Każdy odpowiedzialny pracodawca powinien mieć na uwadze bezpieczeństwo swoich pracowników. Niezbędne szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, zapewnienie odpowiednich środków ochrony indywidualnej oraz odzieży i obuwia roboczego i ochronnego – to tylko niektóre ze środków wspierające bezpieczeństwo pracowników podczas wykonywania czynności w pracy.

Apteczki zakładowe mogą uratować życie pracownika

apteczka zakładowaPoza tymi wszystkimi aspektami w zakładzie pracy powinny być dostępne apteczki pierwszej pomocy, które są niezbędne do właściwego udzielenia pierwszej pomocy poszkodowanemu. W zakładach pracy, jak i w życiu codziennych, dochodzi czasami do wypadów. Wówczas niezbędnikiem udzielającego pomocy jest apteczka zakładowa. Dostępna w bardzo widocznych miejscu, wyposażona we wszystkie artykuły pierwszej pomocy – może uratować zdrowie lub nawet życie poszkodowanego. Łatwość i dostępność użycia może okazać się kluczowa w stresujących chwilach udzielania pomocy osobie, która uległa wypadkowi. Odpowiedzialny pracodawca powinien monitorować również stan i ilość artykułów znajdujących się w wyposażeniu apteczki, tak aby niczego nie zabrakło. Zgodnie z Kodeksem pracy w miejscu pracy powinny być również wytypowane osoby do udzielania pierwszej pomocy, które to po przejściu określonych szkoleń są uprawnione w miejscu pracy do wykonywania tych czynności.

Stojąc na straży bezpieczeństwa pracowników w firmie trzeba zadbać o dostępność właściwie wyposażonych apteczek zakładowych. Wiele hurtowni artykułów bezpieczeństwa i higieny pracy oferuje atrakcyjnie wyposażone i bardzo widoczne apteczki zakładowe. Ich ceny nie przyprawiają o zawrót głowy, a mając na uwadze wzrost bezpieczeństwa pracowników w firmie można stwierdzić, iż są nawet niskie. Oprócz tego decydując się na zakup większej ilości sztuk można liczyć na dodatkowy rabat.